20121224

Farmor,
Jag har drömt om dig de senaste nätterna, men när jag vaknar så kan jag inte komma på vad som hände i drömmen, frustrerande.
Julen var ju inte din favorithögtid och det är ju inte riktigt min heller, men jag måste säga att den har varit över förväntan. Jag och mamma åkte till moster och hon bjöd verkligen till för en gångs skull och höll INTE på att tala om vad som är rätt och fel och hur saker ska var (kors i taket).
Jag och mamma åt lite julmiddag igår med, och vi använde servisen för första gången. Det kändes lite konstigt först men sen kom jag ihåg att du sa att jag verkligen ska använda den, så nu ska jag försöka att göra det, den är ju så fin.
Jag saknar dig så farmor, men jag hoppas och tror att du har det bra där du är just nu. Jag saknar alla de där telefontimmarna så vansinnigt mycket, det är ett tomrum som jag försöker fylla upp. Just nu blir det mest gymmet, för det gör mig trött så att jag kan sova utan att grubbla alltför mycket.
Världens största julkram till dig farmor, du finns inom mig hela tiden, din röst, dina ord, dina klokheter; jag vårdar minnena ömt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0